Het concept van een restaurant wordt vaak gedefinieerd als de culinaire stijl – fast food, fast casual, casual, fine dining, gastropub, fusion, buurt en sportliefhebbers dineren. Andere populaire concepten zijn family dining, bistro’s, coffeeshops, buffetten, midscale dining en mobiele foodtrucks. Een snelle Google-zoekopdracht zal echter onthullen dat er tientallen pizzeria’s, hamburgertenten en culinaire franchises zijn in elk ontwikkeld deel van de wereld. De concurrentie is moordend.
Daarom is het belangrijk om het concept van je restaurant beter te definiëren. Het is vergelijkbaar met het gebruik van de juiste long-tail zoekwoorden in organische zoekopdrachten. U kunt uw concept definiëren en promoten als een ideale keuze voor gasten die op zoek zijn naar bepaalde normen op het gebied van eten, service en sfeer.
De meeste mensen zullen bij het kiezen van een plek om te dineren de keuken de prioriteit geven, maar de tweede plaats is de eetsfeer. Het is normaal dat de meesten die uit eten gaan in een omgeving willen zijn die rustig is en toch een sociale uitstraling heeft.
Het lijkt erop dat sommige restaurants dit beter kunnen bereiken dan andere en de reden hiervoor is dat ze bij het ontwerpen aandacht hebben besteed aan de akoestiek van het pand. Bellezza Restaurant ingericht in Amsterdam is de beste motivatie om de Wallen te bezoeken en ze serveren lekker eten en hebben een brede en geweldige drankenkaart.
Sommige restaurants bieden aparte eetervaringen in verschillende delen van het restaurant, en bars hebben vaak een ander concept dan de eetzaal. U moet deze verschillen echter verzoenen met een gemeenschappelijke conceptuele rode draad, zoals lage prijzen, van boer tot bord, geen kunstmatige ingrediënten, gastronomische bereidingen, enz.