Er is geen mysterie dat marketing op zijn manier vormgeeft. Maar waar we vandaag naar op zoek zijn, is geen evolutie van tools om de klant en het publiek te entertainen en te behouden. De reden lijkt iets geraffineerder te zijn. De gemakkelijkere en geprefereerde manier voor mensen om informatie te ontvangen, zal eerder samenvallen met lichte, onopvallende animatiefaciliteiten. Zoals uit onderzoek blijkt, kan het toevoegen van animatie aan een e-mailbrief de klikfrequentie met meer dan 100% aanzienlijk verhogen.
Animatie is op de een of andere manier een geweldig, zeer verhelderend antwoord geworden op eindeloze e-mails, teksten en advertenties. Marketeers realiseerden zich dat geanimeerde video een veel krachtiger hulpmiddel is om een publiek te boeien en vast te houden. Het spreekt voor zich dat de belangrijkste vereiste vandaag niet zozeer is waar de boodschap over gaat, maar hoe deze eruitziet.
Channelorange is een in Nederland gevestigde organisatie die verbazingwekkende energieke opnames maakt voor ons bedrijf en alle overige vereisten. Ik ben naar hen toegegaan voor mijn eigen onderzoek en ze hebben een prachtige, levendige video gemaakt voor een van mijn missies.
Veel recente wetenschappelijke ontdekkingen versterken het idee van de geanimeerde video (evenals elke visuele inhoud) als het juiste medium voor de manier waarop het menselijk brein werkt. Door te zeggen dat 90% van de informatie die naar de hersenen wordt gestuurd volledig visueel is, wordt animatie als marketingtool nog legitiemer en gerechtvaardigder.
Geanimeerde video’s zijn echter een effectieve marketingtool die het promoten van uw bedrijf en uw producten kan vergemakkelijken. Maar niet alle animatievideo’s worden een hit of gaan viraal. Je moet creatief denken en verschillende ideeën uitproberen om je video’s populair te maken bij de massa.